Elina Marklund

examenskvällen

Kategori: Allmänt

kan berätta här vad som hänt, så jag slipper berätta allt om & om igen. Är rätt less på det nu:b
såhär var det. Jag skulle till kurk som hade examensfest och jag var jätte taggad och på bra humör,
lånade johannas moped och började köra mot stan. Det var på Edet som det hände, jag tappade kontrollen pga jag inte såg en massa gupp, hamnade under mopeden och gled några meter efter asfalten. Jag minns inte riktigt hur jag tog mig upp men jag minns att jag satt på gräset på sidan av vägen, ringde mamma och bara skrek "jag har ramlat, du måste komma" hade så fruktansvärt ont i foten. det var det enda jag kände. Såg två djupa hål i den och massor med blod. Sen låg jag där och skakade, hade så fruktansvärt ont.Det tog kanske två minuter för mamma att komma dit, min moster körde bilen. Mamma lyfte in mig i bilen, fick ligga i baksätet medans mamma satt bredvid och höll i min fot. Jag skrek och grät hela vägen till akuten, har aldrig någonsin kännt en sådan smärta tidigare. Så resan till akuten var olidlig.
När vi väl kom dit sprang min moster in och sa att jag var skadad så vi fick köra in där ambulanserna kör in. Efter det kom det 3 stycken sköterskor, som lyfte upp mig på en bår och rullade in mig i ett rum.
Victor kom till akuten och det betyder massor<3
fick först morfin, sen röntgades jag och då såg dom att tummen var bruten men foten som jag hade ondast i var okej, även fast den känns värst nu. Mjukdelarna i foten dvs muskler,nerver och leder kan vara skadade. För jag kan inte gå, det går verkligen inte. det gör nog ont att bara röra på tårna.
Smärtan är fruktansvärd men det jobbigaste är nog att jag är så besviken, det var inte meningen att sommarlovet skulle börja såhär. Hoppas att jag kan gå snart, för det är det jobbigaste. Att sitta i rullstol är inte kul.
Nu ska jag rulla till vardagsrummet. Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: