Elina Marklund

Strindberg

Kategori: Allmänt

Haha, jag kunde inte hålla mig från datorn speciellt länge :-)
När jag pluggade Språkhistoria så fann jag ett roligt Kärleksbrev av the one and only Strindberg!
Det löd såhär

"Älskade Julia!
O jag måste säga att jag älskar din innan jag går att arbeta i min ensamma cell!
Jag känner mig stark som en afrikansk tiger; jag tycker mig skola vilja ta ett språng mellan blåbergen och Himalaya; jag känner mig som en kokospalm vid Amazonfloden; blås cykloner, så att det knakar i Anderna, jag står ändå tyd det finnes en ung björk där uppe mellan Kolmården och Städjan som jag älskar och som älskar mig! Älska mig alltid eller jag biter dig i strupen så att du dör!
Din Romeo"



Känner ändå att jag lärt mig ganska mycket under den lilla stund som jag har pluggat, så nu ska jag kika runt på lite olika bloggar och sedan plugga lite till :)

Vi får se om det blir något mer inlägg idag!:)
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här: