Elina Marklund

hjälp?

Kategori: Allmänt

Polisen i Piteå utreder just nu ett hot om en påstådd skolmassaker.

Enligt ett nu raderat inlägg på sajten Fragbite hotar en person att ta med sin pappas hagelgevär till Strömbackaskolan i morgon.

Inlägget publicerades klockan 08.39 i morse på forumet Fragbite.

– Jag har varit mobbad igenom så många år av både lärare och elever och nu är det dags att ge igen, skriver personen.

– Jag tänker imorgon gå i Strömbackaskolan och ta min farsas hagelgevär och skjuta så många som möjligt innan jag tar mitt eget liv.

Tar hotet på allvar

Inlägget är nu raderat från sajten, men polisen i Piteå har högsta beredskap.

– Vi har precis fått reda på hotet och har kontaktat sajtens IT-avdelning och har kontakt med skolan, säger kriminalinspektör Lars-Göran Johansson till Aftonbladet.

En polisanmälan är upprättad med rubriceringen olaga hot mot grupp.

Är det möjligt att detta är ett skämt i kölvattnet av hotet mot KTH?

– Vi tar det på högsta allvar för att ta fram substansen av hotbilden, säger Lars-Göran Johansson.

Möte på skolan

Gymnasiechef Eva Lindbäck är nu på väg till ett möte på skolan där man kommer att diskutera hur man ska bemöta hotbilden.

– Just nu har jag ingen ytterligare information att ge. Jag får återkomma när jag vet mer, säger hon till Aftonbladet.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    haha det var ju jonas strand från norrfjärden!

    2010-03-16 | 21:41:02

Kommentera inlägget här: