Elina Marklund

Mad world

Kategori: Allmänt

Är fortfarande sjuk. Har faktiskt mått bra hela dagen, inte frusit, inte haft ont också nu när jag stog i duschen så kändes det som att allt kom tillbaka. Febern,smärtan,illamåendet. Blä. Nu vill jag bli frisk igen, ok?

Nej då. Blir nästan irriterad på mig själv över att jag klagar för något sånt här. Något så fånigt som lite öroninflamation. I våran värld finns det (tyvärr) så mycket saker som är tusen gånger hemskare. Kan inte släppa den där skolskjutningen i USA. Idag såg jag bilder på barnen som blivit dödade och VAFAN!! HUR KAN MAN GÖRA SÅ?!?! Hur kan en människa gå helt obemärktbar förbi, ingen märker något konstigt med honom och sen bara BAM så går han och gör något sånt här? Jag älskar ju verkligen livet och allt fint som finns här men när något sånt här händer så känns det verkligen som en mörk mörk plats. När vi var små fick vi lära oss att monster bara existerar på tv men det var ju en stor fet lögn. Monster finns i verkligheten. Dom finns bland oss. Personen som gjorde detta är ett stort exempel på ett monster. Kommer aldrig någonsin kunna förstå hur man ens kan komma på tanken att göra något sånt. Hur kan man titta ett barn i ögonen och sen skjuta det? Hur kan man skjuta sin mamma? Hur kan man skjuta någon överhuvudtaget?

Det är när sånt här händer man inser hur löjlig man är när man klagar på småsaker. Tex "åh, jag skulle vilja ha den nya ipaden" eller "jag har inga snygga kläder" eller vaaad som helst, sånt som man klagar på dagligen. FAN inget sånt spelar någon roll, ok? det spelar INGEN. ROLL. Allt sånt går att fixa. När ens barn har blivit skjutet, mördat, så går det inte bara att fixa. DÅ kan man klaga. Allt annat småtjaffs och klagande känns bara så himla oviktigt när man läser om något så hemskt som en skolskjutning. Nä, fy blä. Kan inte tänka på såna här hemskheter för mycket. Blir knäpp. I julklapp önskar jag mig att världen blir finare och att såna här hemskheter inte existerar. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: