Elina Marklund

FAMILY IS THE MOST IMPORTANT THING IN THE WORLD

Kategori: Allmänt

Igår fick jag det samtal man aldrig någonsin vill få - Det har hänt en olycka!!
Min älskade styvpappa och en av hans kollegor hade varit med om en olycka på jobbet och var då påväg till Östersunds Sjukhus i en ambulanshelikopter. Det var som att hela min värld stannade och de minuterna innan jag ringde Johanna och bad hon komma över hann jag hinna tänka alla möjliga hemska tankar man kan komma på. Det kändes som att hela livet var förstört. Ungefär tjugo minuter senare ringde mamma och berättade att han andas och pratar och herregud vilken lättnad det var. Då kändes det som att jag fick luft i mina lungor igen, jag fungerade. Självklart var vi alla fortfarande jätteoroliga och jag kunde inte pusta ur förrän i morse då jag vaknade och hade fått ett sms av mamma där det stod att han har klarat sig utan några som helst men eller skador. Vilken lycka. Nu vill jag bara att dom ska komma hem så jag får krama om dom. Det känns verkligen som att jag har fått ett uppvaknade av det här. Man inser hur skört livet är och att man ska ta vara på varenda sekund man får med varandra. Just nu är jag extremt tacksam att jag får ha kvar min fina styvpappa och att han mår bra. Han måste ha haft någon ängel där uppe som vakade över honom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: