Elina Marklund

Så.

Kategori: Allmänt

Såhär är det. Antingen så tjorvar blogg.se-appen eller så är vårat internet här i lägenheten väldigt slött, för blogga genom telefonen här hemma fungerar inte. Nu har jag lånat Martins dator och skriver från den. Har en egen dator som är vääldigt slö men den är fortfarande kvar hos mamma och dessutom är den himla dålig. Har fastnat lite för Martins mac faktiskt som han är så snäll och låter mig använda när jag vill :) Tänkte att jag ska försöka lära mig hur man för över bilder till den här datorn (lovar, de här mac-datorerna är tjorviga) för en blogg utan bilder är trist. Skriver här för mig egen skull, för att jag tycker det är roligt att kunna gå tillbaka i arkivet och se vad jag hade för mig när jag var yngre. Så, syftet med bloggen är alltså inte att få en himla massa läsare eller så. Syftet är bara just det att jag vill kunna gå tillbaka och läsa om min ungdom senare i livet. Nu på senaste tiden har jag varit väldigt dåligt på att uppdatera och det är för att det inte har fungerat. Det som har hänt är väl att jag och Martin börjar få det riktigt mysigt och fint här i lägenheten, mamma har köpt en hund, jag och Martin har tingat en hund. Han heter Alfons och är en renrasig Fransk bulldog. Han är såå himla fin. Supersöt och en riktig liten gossebjörn. Vi för hämta honom lördag den 17:e november, så alltså om nio dagar. Inte för att jag håller räkningen eller så.. ;) Tänkte att jag ska försöka ladda upp några fina bilder på honom nu. Det är osett än om jag får fram dom eftersom att jag inte är så duktig på att hitta i den här datorn än, men jag ska försöka. Kicki, som är Alfons uppfödare har en blogg också om man vill gå in och titta på de små liven där. Frallanlotta.blogspot.com heter hennes blogg. Hon är så snäll och låter oss låna lite bilder därifrån så det är hennes bilder jag tänkte (läs:försöka) lägga upp här. Dom är så fina, hon är duktig på att fotografera. 
 
Ikväll har vi varit och hälsat på honom, alltså Alfons. Sen har vi bara myst här i soffan. Nu är Martin och spelar fotboll och jag ser Hela sveriga bakar och knaprar torkade tranbär. Ska snart städa undan lite här, ta en dusch sen tänkte jag gå och lägga mig och läsa. Har börjat läsa boken alla pratar om, femtio nyanser av honom. Kanske lägger in lite bilder från lägenheten här imorgon då Martins visat mig hur jag för över dom till datorn. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: